søndag 20. februar 2011

Alpetur + bilderas

Hei Igjen Alle Sammen!
Da var vi vel hjemme igjen, etter en uke med mye "alpemorro".
Jeg må si uken har stått til forventning, og både byen og alpefjellene var utrolig vakre! :)
Uka har bestått av å stå på ski/brett, drikke Glüvine (varm vin) og øl, vinsmaking, shopping, deilig mat, lange kvelder med kortspill og kos.

Her kommer bildeoppdatering fra turen:
Chamonix. En koselig liten alpeby, omringet av bratte fjell.

Chamonix igjen..

Synes dette bygget var så utrolig kult. Desverre sto det omringet av andre, mindre kule bygg, så jeg fikk bare tatt et sidebilde. Utrolig flott med høye fjell på alle kanter!


Et bilde av det jeg vil kalle "Typisk Frankrike".
Hus i alle størrelser, i Fransk stil..


Sandra pimper glüevin, etter å ha blitt sååå oppgitt fordi hun ikke FIKSET snowboard! :P


Det største av alt som skjedde denne turen, var at jeg lærte meg å stå på slalom!
Jeg har i hele mitt liv hatet snø og vinter, og ikke fordratt bakker og andre vinteraktiviteter.. Mange lurer kanskje på HVORFOR jeg da dro til alpene, men tanken var vel å dra med gode venner, og heller ta det som det kom...
Den beste gaven fikk jeg på Valentines Day!
Min kjære leide slalomski til meg, og godtok all klaging, redsel, sutring og barnslig oppførsel.. Og før jeg visste ordet av det- STO JEG PÅ SLALOM!! :D



Her har vi satt oss på en fjelltupp, med god utsikt mot Europas Største Fjell-
Mont Blanc!

Kan vel også innrømme at NOEN øl ble det også denne turen..
Her på stamstedet vårt, Monkey bar. Utrolig digg hamburger, og god stemning etter en lang dag i bakkene :)



Og så kom jo vi jentene over denne her.....


Og før de visste ordet av det, var guttene lurt med på en 20 minutters ridetur med hest og kjærre igjennom landsbyen Chamonix! Hehe..


Halvveis på turen kjøpte Peter seg nytt antrekk.
Utrolig kult! :D
Her på La Tour, favorittstedet mitt å stå på slalom! :D


Jeg vil ikke vise dere noen bilder av meg i farta, for jeg så litt morsom ut med rumpa rett ut, men her poser jeg for kameraet på toppen av La tour! :)


Meg og min kjære!

Turen var kjempefin, og jeg reiser gjerne til Chamonix igjen!
Meeeeen, når sant skal sies- det er godt å være tilbake! :)

3 kommentarer:

  1. Moro, Sandra! :)
    Glühwein staves med 'w'.. og ja, det er godt!! (har jo bodd i Glühwein-Land, jeg)

    SvarSlett
  2. :-)
    Jeg er så glad for at du har lært deg og kjøre ski, for da slipper vi å stå på langrenn i påsken( bort til Skei) he he. Syns du kan bli med meg en tur dit snart. fy søren, ser ut som dere har kost dere masssse. Heldigfis. Jeg blir med neste gang. Gleder meg til å se deg vennen. magsss

    SvarSlett
  3. Så ut som dere koste dere kjempe masse ! :D
    - www.hihihih.blogg.no

    SvarSlett