fredag 28. januar 2011

Fredagskos...

Da ble et blogginnlegg etterspurt, så jeg får vel skjerpe meg litt...

I kveld er det Sandra-kveld.. Kjæresten er ute å feirer en kompis sin bursdag på Big Horn (håper dere får en bra kveld), mens jeg ligger på sofaen med stearinlys, tv (og web-tv), bikkja på gulvet under meg, og katten ved min side.

På bordet har jeg druer og potetgull (sjokoladen ble spist opp i det den kom inn døra nesten.. Hihi..), og et glass vann MED sugerør...
Alt smaker faktisk bedre med sugerør.. :)

I skrivende stund er det Korslaget på tven, men jeg har faktisk valgt å dempe lyden, og heller nyte disse sangene, som er på min "Starred" liste på Spotify:

Alle disse sangene er så utrolig rolige og koselige..

Dette flotte lyset fikk jeg av min søster til jul, og det er såå nydelig, og så veldig meg! Har enda ikke tent på det, for synes det er vakker pynt også! :)

Ellers har jeg ikke vært helt i form i dag, fryktet at omgangssyken hadde satt seg hos meg, siden jeg våknet fryktelig kvalm i dag, men jeg sovnet igjen, og sov helt til nærmere halv 12, så jeg tror jeg sov det av meg. Jeg har vært fryktelig sliten i det siste, så tror nok kroppen trengte en rolig dag, gitt..

Så i dag har jeg liggi mye på sofaen, og blandt annet tenkt på hvordan i alle dager denne alkovekroken i leiligheten skal innredes.. Hmm...
Noen som har noen gode ideer?

Alkoven er ca 225cm dyp og nesten 2meter bred. Tenkte den kunne romme en type gjesteseng/sovesofa eller bare en lesekrok... Men da må jeg ha muligheten til å sette inn en sammenleggbar gjesteseng ved behov.




Ellers er det en del andre ting jeg har fundert på den siste tiden...


I dag fikk jeg en telefon fra jobb, hvor jeg fikk beskjed at dersom jeg ville, kunne jeg få fast vikariat ut dette barnehageåret, noe som jeg veldig gjerne vil, da jeg trives utrolig godt, og synes det er godt å ha en koselig jobb mens jeg drømmer meg litt bort i hvor jeg vil ende når jeg endelig får bestemt meg...



Jeg vurderer å bruke denne muligheten til å ta opp fagene jeg trenger for Generell Studiekompetanse.
Noen her som har prøvd nettskole før?
Jeg har jo fagbrev og vidregående, så jeg mangler 4 eller 5 fag tror jeg.



Jeg har tenkt mye på om jeg vil bli skole-student på fulltid, eller om jeg vil ta nettskole og noen fag om gangen mens jeg jobber.


Jeg er avhengig av å ha noe inntekt, siden jeg har både leilighet og bil..


Kanskje jeg blir student igjen? :D


Bildet er lånt av google


Jeg har den siste tiden tenkt endel på tanken om å jobbe på sykehus...

Jeg synes det høres veldig spennende ut, men jeg ønsker ikke å jobbe med eldre eller alvorlig syke- tror jeg...

Mitt store ønske er å jobbe med BARN! Gjerne SPEDBARN! :)
Kanskje som pediatrisk Sykepleier (jobbe med barn), jordmor eller barselpleier? :D



Bildet lånt av Google




Ellers har jeg vært hos min kjære kusine (ikke så alt for kjær akkurat den kvelden desverre), og tatt bort Hair Extensionsene mine.
Festene var et rent helvete, og jeg HATET det virkelig. Det lugget noe helt forferdelig, og jeg satt faktisk med tårene i øynene, og prøvde så godt jeg kunne å ikke skrike (Selvom jeg innimellom lirket av meg noen gloser- de var ikke ment til deg Mette.. Hihi).


Jeg ble iallefall veldig fornøyd når de endelig var borte, og neste gang skal hun jaggu få klippe meg i en eller annen fancy kort frisyre.. :)


Denne er en stor favoritt!


Lånt av Google


Hva synes dere? :)



Ha en flott fredagskveld alle sammen!



3 kommentarer:

  1. Jeg syns virkelig du skal ta fagene gullet. Så får du generell studiekompetanse, det vil du aldri angre for. Også kan vi to jobbe på samme sykehus:)

    SvarSlett
  2. Hihi... Enig! :) Bare kom deg til Drammen! ;)

    SvarSlett
  3. hehe, i will. Kommer hvis du starter! :-) I det lille hjørnet deres syns jeg du kan ha kozeoverdoze-krok. Masse puter, og pledd. så kan jeg sove der hver gang jeg er hos dere! :-) Og ja, syns du skal klippe deg så kort. Kjempe fint og vet du kler kort hår! Gleder meg til å se den swan filmen neste uke med deg!!

    SvarSlett